Tuesday, May 4, 2010

10 Tips Membina Motivasi Diri.

1)Ubah penampilan diri~jika sebelum nie anda jenis yang berpenampilan kurang kemas cuba anda ubah penampilan anda supaya nampak lebih kemas dan sedap mata memandang..

2)Buat sedikit senaman ringan~dengan membuat sikit senaman ringan tubuh anda akan berasa segar dan akan menghilangkan perasaan tak bermaya..

3)Hadiahkan senyuman~apabila anda menghadiahkan senyuman kepada orang lain dengan automatik orang akan membalas senyuman anda dan akan membuat anda berubah mood kepada mood yang lebih baik selepas tue..

4)Berfikiran positif~apabila anda sedang dalam masalah apabila anda berfikir secara positif insyaallah anda akan mudah menemui jalan penyelesaian kepada masalah yang anda alami..

5)Dapatkan rehat yang secukupnya~bila anda mendapat rehat yang secukupnya tubuh badan dan otak anda akan menjadi segar dan akan minda anda akan terbuka kearah kebaikan..

6)Luahkan pada seseorang~jika anda menghadapi sesuatu masalah dan sukar untuk anda selesaikan secara sendiri ada baiknya anda luahkan kepada seseorang yang anda boleh percayai dan sudi mendengar luahan anda..

7)Catitkan diatas kertas~senaraikan atas kertas apa masalah yang anda hadapi ketika tue yang boleh menjatuhkan semangat anda kemudian cari jalan penyelesaian satu persatu dan tandakan masalah yang sudah anda selesaikan..

8)Bersedia mengubah diri~jika sebelum nie anda rasa ada sikap yang tak baik dalam boleh merosakkan perjalanan hidup anda,bersedialah untuk meninggalkan sikap tersebut untuk kemajuan diri…

9)Cari hobi yang baru~tukar hobi anda kepada hobi yang boleh mendatangkan kebaikan daripada hobi yang tak bermanfaat..

10)Bertekad~tegaslah dengan diri sendiri apabila membuat sesuatu keputusan yang baik,berpegang teguh dengan janji yang anda buat dengan diri sendiri untuk terus berusaha kerana dengan kuasa tekad sudah ramai yang berjaya dalam hidup…

No comments:

Post a Comment